Aktionen
Buchumschlag

Development of a Multi-Faceted Model of Domain-Specific Problem-Solving Competence and its Acceptance by Different Stakeholders in the Business Domain

"While measuring competence in general education has a long tradition, efforts to measure domain-specific vocational and professional competences are rare. As a first step towards closing this research gap, we developed a multi-faceted model of domain-specific problemsolving competence that ser...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Format: Zeitschriftenaufsatz
Hauptverfasser: Rausch, Andreas (VerfasserIn); Wuttke, Eveline (VerfasserIn)
Veröffentlicht: 2016
Schriftenreihe:Unterrichtswissenschaft : Zeitschrift für Lernforschung
Enthalten in:Unterrichtswissenschaft : Zeitschrift für Lernforschung / 44 (2016), H. 2
Umfang:S. 169-184
Literaturangaben, Abb., Tab.
Weitere Titel:Entwicklung eines Mehrfacettenmodells domänenspezifischer Problemlösekompetenz und dessen Akzeptanz durch Akteure im kaufmännischen Bereich
Schlagworte:
Klassifikation: